Douche en stempel gehaald in Brazilië - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu Douche en stempel gehaald in Brazilië - Reisverslag uit Puerto Iguazú, Argentinië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

Douche en stempel gehaald in Brazilië

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

13 April 2018 | Argentinië, Puerto Iguazú

Zo. Het spannendste van vandaag zit er bijna op. Dat enorme vliegtuig is in de lucht. Ik blijf het wonderbaarlijk vinden dat zo'n kist in de lucht kan blijven hangen. Misschien zorgt deze blijvende verwondering wel voor het feit dat ik het maar niks vind om te vliegen. Maar goed, willen we dit soort prachtige landen ontdekken zal ik toch de lucht in moeten. Afijn het vliegt weer. Om die eerste spannende minuten door te komen tik ik graag ter afleiding dit laatste stukje.

We hadden de huurauto ingeleverd en het is dus gelukkig bij twee keer pech gebleven. Omdat we maar één avond in Salta hadden besloten we een ronde in het centrum te wandelen en op culinaire tocht te gaan. Wijn en pizza bij het eerste tentje, een cocktail bij de tweede en bij de derde eetgelegenheid trakteerde we onszelf op heerlijke vegetarische pot. Ook dat kennen ze hier, als je goed zoekt althans. Tussen de gigantische bergen rood vlees zit zo nu en dan een vegetarische tent.

De dag erna staat de vlucht naar de Iguazú Falls op de planning. Al bij het inchecken kregen we in de gaten dat dit een behoorlijk toeristisch uitstapje zou worden. Dit waren we niet meer gewend na een week eenzaam on tour te zijn geweest. Een paar uur vliegen verder en vijftien graden warmer kwamen we aan bij Puerto Iguazú, de plek waar ons hostel stond. We werden verwelkomd door muggen en hitte. Dat tweede valt aan te wennen maar die muggen... Hoort erbij.

De watervallen kunnen bekeken worden vanaf de Braziliaanse kant en de Argentijnse kant. We gingen twee dagen hier spenderen en dus beide zijden gaan bekijken, hoppa weer een stempel erbij. Het was in beide landen een soort Beekse Bergen. Grote houten entree, verzorgde faciliteiten ennnn enorm veel mensen. De watervallen waren fantastisch maar de andere bezoekers waren ook een attractie op zich. Dit moet ik natuurlijk wel even voorzichtig omschrijven. Mensen met heel veel kleding voor de temperatuur en mensen die zich wat mij betreft wel iets meer aan mochten kleden. Hier mag je zelf een beeld bij bedenken haha. Het gaf in ieder geval hilarische, beetje vreemde maar ook lichtelijk vieze weergaven van onze mede aardbewoners.

Maar okee terug bij de watervallen. Er waren verschillende routes door het park die allen een ander beeld gaven van de units waterverplaatsers. Het was enorm groot en er kwam me toch een partij water naar beneden gedonderd! Een extra bezienswaardigheid waren de ontelbare wasbeer achtige diertjes die hier rondliepen, op jacht naar eten. Waar mensen zijn is tegenwoordig eten, dat wisten zij ook. Onbeleefd snuffelen aan tassen en eten uit handen meenemen. Wij pasten goed op, denk maar niet dat ze aan mijn eten komen. Dat mag Sven niet eens, mits hij het netjes vraagt dan haha. Buiten deze wasberen hebben we ook zoveel vlinders gezien als mensen op deze wereld wonen, mooie diertjes.

De watervallen waren dus een waterval van gebeurtenissen, jammer dat het zo ongelofelijk druk en toeristisch was. Al is het natuurlijk niet gek, het is ontzettend mooi en daar wil iedereen van genieten, logisch!

De laatste avond in Buenos Aires ontdekten we de wijk Palermo en baalden stiekem dat we hier de eerste week van onze vakantie niet meer tijd hebben gespendeerd. Elke straat had een pub, cocktailbar, koffietent en een paar hippe restaurants. Helemaal mijn ding!!! We besloten dus, net als in Salta, er een soort culinaire tocht van te maken. Bij verschillende plekjes gegeten en gedronken, fantastische laatste avond!

Tja, en nu weer naar huis. Alleen al voor het schrijven van deze verhaaltjes zou ik graag verder op pad willen. Het is zo leuk om dit soort dingen te delen! Maar buiten dat, mijn god wat is Argentinië prachtig. Met name de natuur is onvoorstelbaar mooi. Google laat dit goed zien maar toch is het zien met eigen ogen een must. Argentinië omvat alles wat je als natuurliefhebber wilt zien en je kunt jezelf er dus ook eindeloos vermaken. De steden waren even fantastisch maar doordat wij ons meer hebben gefocust op alles buiten de steden, hebben we ons hier niet echt op gericht. Een mooie reden om misschien toch nog eens terug te gaan.

De reis is bijna voorbij. Terug naar de zomer in het mooie Gilze, die is hopelijk al in volle gang?! Super leuk weer hoeveel reacties jullie hebben geplaatst en weer de moeite hebben genomen om mij te volgen. Ben je niet van plan naar dit land te gaan, wat ik snap wegens de enorme omvang en reistijd, hoop ik dat ik je een goede indruk heb gegeven van deze magische plek.

Bedankt allemaal!!! Maar jullie zullen vast nog uitgebreidere varianten van deze verslagen horen als ik back in town ben!

Liefs en tot snel!!!

• 14 April 2018 - 22:04

Petra:

Wat hebben jullie een mooie reis achter de rug. Super om dit samen te doen. Ook weer heel fijn dat wij je op de luchthaven schiphol hebben kunnen ophalen. En ook een wonder dat je alles mee terug hebt gebracht. Deze keer niets verloren ;) Zou het zijn omdat Sven erbij was ? Nu rest nog lekker nagenieten tijdens het maken van een foto boek. Liefs mama xx