Kilometervreters - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu Kilometervreters - Reisverslag uit El Chaltén, Argentinië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

Kilometervreters

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

25 Maart 2018 | Argentinië, El Chaltén

Ik weet niet waar ik blijer mee ben. Het feit dat mama me steeds bleef adviseren om haar wandelschoenen mee te nemen of dat ik de keuze maakte om ze hierdoor uiteindelijk mee in te pakken. Beide denk ik wel.

In El Calafate kwamen we in het donker aan, nadat we vreselijk lang op onze bagage moesten wachten uit het vliegtuig. Misschien kwam deze wel met de auto en duurde het daarom zo lang, zo leek het haast. We konden gelukkig snel met een shuttle bus naar ons hostel. Een prachtig uitzicht moest het hebben maar doordat het inmiddels nacht was konden we daar nog niet van genieten. Wel van het eten wat we kregen, de BBQ man bleef maar grote schalen vlees brengen totdat we zo vol zaten dat we naar ons bed konden rollen.

De volgende dag brak aan en ja, het uitzicht was adembenemend mooi. Dit was nog maar het eerste wat we van Patagonie zagen, dat beloofd wat. Op naar Puerto Moreno. Een gigantische gletsjer waarvoor men naar dit gebied afreist. Hij mocht er wezen ja, een muur van ijs die wel 70 meter hoog was en kilometers ver. Het einde was niet eens zichtbaar en in één oogopslag kon je bij lange na niet de gehele breedte waarnemen. Hoogtepunt was het beklimmen van de gletsjer, drinken van het gletsjer water en whisky met vers gletsjer ijs en een bonbonnetje nadien. Dit maakte Sven zijn verjaardag super bijzonder!

Aangezien er buiten dit joekeltje ijs geen andere must do's in dit gebied waren, sjorden we de volgende dag onze tassen weer om onze middel voor een trip naar El Chalten. De meest prachtige hike trails van Patagonie moesten hier gedaan worden.

En daar zitten we dan, momenteel wachtende op de bus die ons weg brengt uit dit machtig mooie gebied. Zoals ik al zei, die wandelschoenen waren geen overbodige luxe afgelopen twee dagen. De eerste dag een hike van 25 kilometer en vandaag als toetje op onze zere beentjes een hike van 20 kilometer erachter aan geknalt. Dat korpsmarinieren tempo, zoals Sven mijn wandelgangen gisteren beschreef, nekte me vandaag aardig. Het streefgedrag wat mij de kop opspeelt als er een inspanning gedaan moet worden, zorgde er dit keer voor dat mijn benen vandaag lekker zuur aanvoelden. Maar goed, op de tanden bijten en doorlopen. De uitzichtpunten waar we naartoe liepen beide dagen waren namelijk adembenemend mooi en liet je in één klap dat licht protesterende onderlijf vergeten.

Onszelf vervolgens op taart en koffie getrakteerd, de wandelschoenen even verstopt en elkaar wat moed in gepraat om de tas weer om te binden en richting de bus terminal te lopen.

Wat waren El Calafate en El Chalten prachtig!!! Op naar meer van dit soort moois maar voor nu even de beentjes omhoog!

• 26 Maart 2018 - 07:39

Ellie Klaassen:

Ja hele mooi foto's, want een prachtige omgeving , geniet ervan ja optijd rust nemen maar daar ben je niet voor

• 26 Maart 2018 - 22:02

Anja Paalvast:

Hallo Yvonne en Sven,
    Leuk om jullie verslag te lezen. Prachtige foto's. Zo te lezen genieten jullie er volop van.
    Top !!! Liefs Anja

• 27 Maart 2018 - 16:51

Petra De Vet:

Weer heel veel moois gezien. Ik kan nu ook zeggen dat mijn wandel schoenen al veel van de wereld gezien hebben

• 28 Maart 2018 - 19:04

Liza:

Hoi Yvonne & Sven.
    Leuk om je verhalen weer te lezen.
    Mooie foto’s.
    Nog gefeliciteerd met de verjaardag van Sven.
    Geniet er samen nog lekker van.