Hoe ik het prachtige zuiden op krukken verliet - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu Hoe ik het prachtige zuiden op krukken verliet - Reisverslag uit Krabi, Thailand van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

Hoe ik het prachtige zuiden op krukken verliet

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

31 December 2018 | Thailand, Krabi

Bescherm engeltjes zijn er om een extra oogje op je te houden. Feit is dat dit natuurlijk niet meer opgaat als je die kwijtraakt. Dat is precies wat er zaterdagnacht gebeurt is en waarom ik nu met twee krukken het vliegtuig in ben gestapt richting Bangkok. Ik had een engeltje gekregen die ik de hele reis al bij me droeg. Het vliegtuig was drie uur te laat is wat ons wel een prima gratis maaltijd heeft opgeleverd.

Terug naar de krukken. Op een of andere manier had ik veel alcohol gedronken en leek het me fantastisch om te gaan touwtje springen. Dit gebeurde namelijk elke avond op Koh Phi Phi, het eiland waar we laatste twee dagen verbleven. Na een ziek goede vuurshow kwamen er twee grote touwen waarin je dus kon springen. Laten we het erop houden dat ik gigantisch op m'n plaat ben gegaan, m'n knie open ligt, mijn bovenbeen bond en blauw is en ik dus wakker werd met intense pijn in mijn enkel. Twee krukken gekocht en weer door, het is niet gebroken denk ik maar wel goed bezeerd waardoor lopen vandaag vrij onmogelijk was.

Afgelopen week was gevuld met prachtige strandbezoeken, hele vette scooter tochten en vooral ook veel feestjes. We starten in Krabi waar we nu een week geleden op arriveerde. Op een street food markt kochten we een hele vis op advies van de man in ons hostel. Hierna hebben we de stad wat verkent maar veel te beleven was er niet. De scooters brachten ons gelukkig op fantastische plekken buiten de stad!!! De nachten erna spendeerde we op Railay Beach waar we ook gingen rotsklimmen tot wel 30 meter hoog! Dit was zo vet en helemaal gezien het feit dat ik alle parcoursen heb kunnen voltooien en Dennis de laatste niet voor elkaar kreeg (sssst) , daar kon ik een mooie conclusie uit opmaken. Hier deden we ook een bounty Island tour, grappige hieraan was wel dat de eilandjes die zo prachtig op de foto's staan nu ineens gevuld zijn met tweehonderd toeristen, maar een Thais diner op een verlaten eiland met zonsondergang (weliswaar met veel anderen) maakte ook deze trip bijzonder!!

Koh Lanta was onze volgende stop. Ook hier reden we rond op scooters op bizarre bergweggetjes en grindpaden. Ik snap ineens waarom zoveel mensen gewond van dit ritje terug kwamen. Als onervaren op zo'n ding rondrijden, ondertussen ook nog rondkijken terwijl je zeker ook op de weg moet letten gezien het feit dat er overal gaten zitten. Het eiland was ongelofelijk mooi en rustig. Het strandje wat we ontdekte waar live gitaar werd gespeeld en je prachtig de zonsondergang kon zien, dat heeft m'n hart gestolen. De scooterrit die we vervolgens door het donker moesten doen was ook een ervaring opzichzelf. Met een fantastische groep mensen brachten we de nacht door met een feestje op het strand. Hier liepen we overigens Koen Bosmans uit het niets tegen het lijf, nog een Gilzenaar op Koh Lanta, de wereld is soms klein.

Hierna dus Koh Phi Phi, het eiland waar je alleen kunt zuipen bijvoorbeeld in een club, op een boot, bij je hostel, op het strand enz enz enz. Er was een hike naar een viewpoint over het hele eiland, echter kan ik 20 minuten geen hike noemen maar meer een wandelingetje. Het uitzicht was leuk maar vooral de feestjes maakten dit eiland.

Concluderend was dit een fantastische week waarin we veel nieuwe mensen ontmoet hebben, heel veel feestjes gehad hebben maar ook veel tijd op de scooter doorbrachten, op prachtige stranden en de mooiste zonsondergangen hebben bekeken! Nu zitten we terug in Bangkok, vanavond met de krukken op pad naar Khao San Road en met pap, mam, Dennis en Simone oud en nieuw vieren. Pijntje of niet, dit wordt sowieso fantastisch!!!

Allemaal alvast een fantastisch goed, gelukkig en gezond nieuwjaar toegewenst!!! Leuk dat jullie steeds blijven lezen :) dankjewel!!!

• 31 December 2018 - 06:49

Lucy En Jan:

Hoi Yvonne,
    Fijn om je verhalen te lezen. Jammer, dat je een beschadiging hebt opgelopen. Ook mooie foto's.
    We wensen jou een heel gezond en gelukkig 2019 toe.

Lucy en Jan

• 31 December 2018 - 07:23

Petra:

heerlijk, jullie hebben het druk met genieten, fijne jaarwisseling

• 31 December 2018 - 07:38

Marja B:

Hallo Yvonne,
    Leuk om je zo te kunnen volgen.
    sterkte met je blessures, maar het zal wel heel gezellig geweest zijn.
    ik wens jullie een sportief en gezond 2019.

• 31 December 2018 - 14:41

Liza:

Hoi Yvonne

Jammer dat dit jou moest overkomen, maar dit overleef je ook wel weer.
    Was weer leuk om te lezen.
    Jullie samen met het gezin ook een hele fijne jaarwisseling.
    Leuk om dit te kunnen meemaken in Bangkok.
    Groetjes. Geniet nog van je laatste week.

• 01 Januari 2019 - 10:03

Toon:

gelukkig nieuwjaar en hopelijk weer snel op de benen zonder krukken; fijne tijd nog met z'n 5en

• 02 Januari 2019 - 08:13

Rinus En Joke Van Zanten:

Happy New Year Yvonne en beterschap. Moet onze woensdagochtend groep volgende week Myrte nog vastleggen, haha?? Geniet nog van de laatste dagen en tot 9 januari.

• 04 Januari 2019 - 07:16

Harrie En Johannie:

Beste Yvonne Super mooi verhaal maar jammer van die krukken De allerbeste wensen voor het nieuwe jaar en tot woensdag ? Groetjes Harrie en Johannie

• 05 Januari 2019 - 10:42

Marlia:

Hoi Yvonne, wat een leuke verhalen. Hoop dat je weer snel hersteld van je blessure, maar dat komt vast wel weer goed.
    Wat bijzonder ook om op deze manier met je familie oud te nieuw te vieren.
    Hoop dat jullie de tropische storm hebben kunnen ontwijken.
    Een goede terug reis.