Jungle trip - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu Jungle trip - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

Jungle trip

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 December 2018 | Thailand, Chiang Mai

Mijn schrijfskills zullen vandaag aan de bak moeten gezien het feit dat we echt een paar fantastische dagen achter de rug hebben. Zo enorm veel gedaan, meegemaakt en gezien om over te vertellen. Dus niet teveel tijd verspillen aan randzaken maar alleen vette dingen, let's go:

We besloten een jungle trail te gaan doen van drie dagen. Onder begeleiding van een gids welke zelf in de jungle woont in een Karren Village trokken we met een aantal anderen richting het startpunt van de tocht. De gids was een heel klein mannetje die nauwelijks Engels sprak. We starten bij de olifanten die we bananen mogen voeren en mogen wassen in de rivier. Die beesten eten dus gemiddeld zo'n 300 kilo voer per dag!! Jammer dat wij dat niet kunnen verdragen, het eten is hier namelijk zo extreem lekker dat het a dream coming true zou zijn als we voor één keertje ook die hoeveelheid zouden kunnen verdragen, maar goed dat blijven dromen. Na de olifanten starten we met lopen door de jungle en zien we een dode slang en heel heel veel spinnen. Niet de huis, tuin en keuken spinnetjes die wij kennen maar enorme dingen met een nog veel grotere web. Zonder pardon pakt ons mini gidsje zo'n beest uit zijn web om hem te laten zien, begrijp dat ik op gepaste afstand toekeek. Sinds dien maakte de gids steeds het grapje: Yvonne spider, BBQ? Maar vooral de manier waaropdat hij dat zei, met een grote grijns, woord voor woord Engels en hard lachend. Bijzijn momentje wel.

We kwamen aan bij een Karren Village waar locals grote pannen curry aan het koken waren voor ons. We aten, dronken biertjes en lieten ons voor aap zetten met de simpelste spelletjes die de gids met ons speelde. Hoeveel denk-spelletjes je wel niet kunt doen met stokjes die hij uit het dak van ons onderdak brak, dat is deze online generatie niet meer gewend. Trouwens ooit wel eens telefoontje gespeeld met 10 verschillende talen, je weet wel, dat woord oor na oor doorfluisteren. Boerenkool is dan ineens een  onverstaanbaar, lachwekkend woord aan het einde van de rit. Later sliepen we op doorgelegen tuinstoel kussens op een grond van bamboestokken en werden we wakker met blauwe heupen en zere knieën. Comfort is geen woord wat bij jungle hoort maar genieten daarentegen wel. Genieten van de prachtige zonsopkomst in de middle of nowhere, fantastisch!

Dag twee was een pittige hike, lunch werd meegenomen in bananenbladeren. Tijdens de hike een korte tussenstop zodat we konden zwemmen/douchen bij een waterval. Na deze lange tocht waarin simpele grapjes werden gemaakt over bamboerafting (echt je had moeten horen hoe de gids dit steeds uitsprak) en ook nog steeds mijn spider BBQ het grapje van de dag bleek te zijn, kwamen we wederom aan in een Karren Village. Die avond stoken we een vuurtje aan en kletsen we tot een uurtje of half twaalf.

Dag drie was een korte hike met als afsluiting jawel, bamboerafting. Zitten op een van bamboe gemaakte raft en rustig door de stroom heen varen. Steeds weer zei onze gids, you bamboerafting to Denmark! Aangezien een van de groep uit Denemarken kwam.

Als laatste dropte hij ons in de auto terug naar de bewoonde wereld, hield hij mij tegen en zei, you walking to Chiang Mai. Wij allemaal weer lachen, dat mannetje heeft in elk geval veel indruk gemaakt haha. We vroegen hem nog of hij niet mee wilde richting de bewoonde wereld en biertjes drinken maar nee, te druk voor hem en de jungle is zijn thuis. Dus gaven we hem een knuffel en reden we terug.

Die avond hebben we met vijven afgesloten in ons hostel met drankspelletjes en napraten over hoe fantastisch deze trip is geweest. De dag daarna was met name ik heel brak. We hebben met tweeën rondgewandeld over locale marktjes en in de avond heerlijk street food gegeten. Ja dat betekend letterlijk eten OP straat.

De foto's geven een kleine weergave over hoe we deze dagen beleefd hebben. Op dit moment vliegen we naar Krabi. Waar we eilanden gaan bezoeken, scooter gaan rijden en wellicht ook mooie wandelingen gaan maken. Deel 1 van de reis zit erop, op naar de volgende!

• 23 December 2018 - 09:37

Liza:

Hoi luitjes

Weer lekker om te lezen Yvonne.
    Ontzettend genieten van al het moois. Indrukwekkend hoor!
    Blijf lekker schrijven, ik geniet.
    Fijne vakantie nog, en lekker genieten.

Groetjes Liza

• 23 December 2018 - 18:02

Marij De Bresser:

Hoi Yvonne,
    Super reisverhalen. Dat "leest lekker" !!
    Nu naar jullie nieuwe avontuur op de eilanden. Dat zal ook wel bijzonder zijn.
    En over ongeveer 1 week gezellig met het hele gezin in Thailand!! Ik hoorde van tante Ria dat je ouders ook naar Thailand komen. ( Ik sprak vanmiddag tante Ria op het feest bij mijn broer).

Fijne Kerstdagen.
    Geniet van je vakantie samen met jullie Dennis.
    groetjes, Marij

• 24 December 2018 - 11:27

Willeke Beenhakkers:

Hallo Yvonne en Dennis wat zijn het weer mooie verhalen en mooie Belevenissen die jullie daar zien.
    Ik blijf jullie weer volgen heel veel plezier en fijne vakantie .

• 24 December 2018 - 18:13

Tommy:

Gooo girl!!! Superleuk om te lezen! Have fun mattie ❌❌❌

• 27 December 2018 - 09:23

Toon:

inderdaad zonder randzaken; lekker genieten als ik dit zo lees; avontuurlijk, spannend en humoristisch.
    Neem rustig je tijd om gelukkig te zijn; veel plezier verder en Yvonne, blijf op je spider-hoede!

• 29 December 2018 - 16:57

Lena:

Hei Yvonne en Dennis . Wat leest het weer lekker. Jullie hebben daar een SUPER tijd. Wat hebben jullie weer veel meegemaakt . Zooo leuk om het verslag te lezen. Ik zag al een foto met Simone dus jullie hebben elkaar al getroffen . Over paar dagen gezinnetje compleet . Geniet er samen van. Groetjes en dikke kus

• 30 December 2018 - 11:59

Riet Bouman:

Hallo Yvonne en Dennis, leuk om te lezen dat jullie je prima vermaken en lekker kunnen genieten van de reis. Groetjes en een prettige jaarwisseling