First steps in Asia! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu First steps in Asia! - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

First steps in Asia!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

17 December 2018 | Thailand, Chiang Mai

Mijn soms licht chaotische karakter nam de dagen voor vertrek met Dennis naar Thailand even de overhand.... Vrijdag ochtend vliegen we naar Bangkok om Simone na vierenhalve maand eindelijk weer te zien. Voor even dan, na één dag in Bangkok te zijn pakken Dennis en ik namelijk al meteen een 13 uur durende nachttrein richting het Noorden van Thailand, Chiang Mai. Waarom niet meteen achter die 18 uur durende vlieg reis aanplakken, zo dachten wij. Dan heb je in elk geval dertien uur de tijd om jezelf de bevrijden van die jatleg. Slapen in en vliegtuig lukte ons beide namelijk niet echt wat resulteerde in een monsterlijk lange dag van meer dan 30 uur. In de trein vervolgens wel gelukkig. Maar even terug naar die aanloop op dit reisje. Woensdag viel mijn telefoon in de WC in de Arena. Het was alweer een paar maanden geleden dat me wat overkwam met mijn telefoon dus het werd weer tijd geloof ik. Gelukkig heeft de rijst wonderen gedaan en doet hij het nog. Donderdag, na zonnebrand te hebben gekocht in de action, werd ik door een medewerker gebeld met de mededeling dat mijn portemonnee daar was gevonden. As you see, mijn chaotische zelf nam even de overhand maar alles komt goed.

Wat was het fantastisch om Simone weer te zien!!!! In het bloedhete, licht naar riolering ruikende en zwart van de stroomkabels uitziende Bangkok. Wat een mega stad is dat, zo ver als je kunt kijken zie je Bangkok. Zelfs op het dak van Simone haar appartementencomplex geldt deze regel, alles is Bangkok. Meteen laat ze ons proeven van de Thaise keuken, Dennis en ik kijken elkaar heel blij aan wetende dat we nog drieenhalve week dit heerlijke eten gaan krijgen. Na het bezoeken van een prachtige tempel en een rondje in de stad gelopen te hebben begaven onze ogen het en was het tijd om naar de trein te gaan. Simone had ons nog wat normen en gebruiken verteld waar wij waarschijnlijk nog wel mee te maken zouden kunnen gaan krijgen.

We moeten twee uur wachten op de trein dus hoog tijd voor een kaartspelletje. Al discuseerende over de regels en twijfelend of we het spel leuk genoeg vonden om te gaan spelen, ging ineens iedereen in het station staan. We keken er kort naar maar je snapt wel dat het belangrijker was op dat moment om te weten of kaart negen nou wel of geen pestkaart zou zijn. Echter toen iedereen weer zat en doorging waar die mee bezig was realiseerde we dat we zojuist een heel belangrijk Thais gebruik volledig hadden genegeerd. Simone vertelde namelijk dat in openbare ruimten mensen soms om 1800u opstaan, het volkslied zingen ter ere voor de koning, en dan weer doorgaan. Oeps, heb je weer van die respectloze cultuurbarbaren. We voelden ons flink lullig maar voor deze keer werd het gedoogd door de mensen denk ik.

In Chiang Mai hebben we gedragslessen geleerd hoe ons te gedragen en te kleden in de tempel want wederom was dit nog niet precies zoals wenselijk was. Schouders afdekken, pet af, zitten in kleermakerszit dus geen gestrekt been, niet staan, lange broek aan. We hadden het snel onder de knie! Echt een totaal andere cultuur dat Thailand en in dit soort omgevingen wordt dat nog wat extra versterkt. In de avond hadden we ons gemengt in de game night van het hostel. Dit resulteerde in een nieuw aanbod drankspelletjes maar ook in een heftige hoofdpijn de volgende dag. Lekker optijd uit bed, heerlijk pittige curry op een zwakke maag en door naar de zip line in de jungle. Die adrenaline kick liet onze hoofdpijn even zakken totdat er een soort van vrije val element in de zip line zat van tientallen meters. Helemaal niet toen je uiteindelijk beneden stond en zag hoe de veiligheidsmaatregelen in elkaar zaten, euhhh welke veiligheidsmaatregelen? Dat dus. Dat soort verrassingen met hoogte zijn niet aan mij besteed, maar goed we hebben het overleefd. Nu rijden we net terug van een tempel op een berg, op aanraden van Thailand expert Simone om daar de zonsondergang te kijken met super mooi uitzicht over Chiang Mai. Morgen gaan we drie dagen de jungle in en verschillende activiteiten doen tijdens het wandelen. Heel veel zin in!

Dus wie zich zorgen maakt over of wij het naar ons zin hebben, lijkt me niet nodig! Maak eerder zorgen over het feit dat we ons niet te vol vreten met dit heerlijke en spotgoedkope eten hier (ik noem een avond maaltijd voor 3 euro).

Liefs!

• 17 December 2018 - 10:18

Marleen Sterk:

Lekker bezig Buddy met die telefoon en portomonnee :) Maar alles komt goed zie je maar.
    Lekker genieten daar, ik werk mezelf wel in het zweet voor ons beiden in Dongen ;)
    ik ga jullie volgen. X marleen

• 17 December 2018 - 15:16

Petra De Vet:

Hoi Yvonne, dat moet jou ook weer overkomen. Gelukkig valt de schade mee. Misschien maar goed dat je nu met Dennis in Bangkok bent. Kan hij jou spullen mee in de gaten houden;)
    Heel veel plezier samen en lekker genieten xx mama

• 17 December 2018 - 16:01

Jan / Lucy Ophof:

Hoy Yvonne en Dennis
    Fijn je verhaal te kunnen volgen. We hebben vrijdag wel aan je gedacht. Vliegangst? Geniet van alles. Je hebt het verdiend. Groetjes Lucy /Jan

• 17 December 2018 - 18:59

Petra:

Heerlijk die verhalen

• 18 December 2018 - 04:11

Clasien:

Hoi Yvonne en Dennis, leuk om je verhalen weer te lezen en zie weer uit naar het volgende want wij gaan jullie zeker volgen. Heel veel plezier samen en geniet van al het moois!
    Liefs Ger en Clasien

• 18 December 2018 - 08:10

Rinus En Joke:

Hallo Yvonne en Dennis. Wat leuk je reisverslag te volgen. Hou vol. 50 jaar geleden ben ik in Bangkok geweest, zal wel alles veranderd zijn. Geniet en voorzichtig in de jungle!!

• 19 December 2018 - 18:11

Liza:

Hoi luitjes
    Weer lekker om te lezen en te volgen.
    Geniet van dit alles. Veel plezier samen.

• 20 December 2018 - 13:15

Marja B:

Hallo Yvonne en Dennis wat leuk om jou en je broer zo te kunnen volgen.
    Geniet er van en veel plezier.

• 22 December 2018 - 09:22

Harrie En Johannie:

Beste Yvonne

Geniet ervan nog veel plezier daar samen met je broer en zus en voor allemaal Fijne Kerstdagen
    Groetjes Harrie en Johannie