Hike trail, is dat leuk? - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu Hike trail, is dat leuk? - Reisverslag uit Puerto Natales, Chili van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

Hike trail, is dat leuk?

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

30 Maart 2018 | Chili, Puerto Natales

Om hierachter te komen gaan we even de grens over naar Chili voor een nieuw stukje Patagonie. En wauw, ja! Een korte hike trail doen is fantastisch! Een omgeving die je terugziet op de Ravensburger puzzels met een wintersport-achtig sfeertje. Geen druktes en WiFi, wel warm douche water en gezelligheid. Ik wilde graag weten of zo'n meerdaagse trail buiten een lichte portie afzien ook leuk zou zijn. Hier kan ik volmondig JA op zeggen!

We deden het wel op een ietwat meer fancy manier dan sommige hikers om ons heen, dat moet ik toegeven. We hadden beide een goedgevuld rugzakje met schone sokken, extra ondergoed en een extra thermoshirt. Verder wat handige spulletjes als sneldrogend reishanddoekjes, een externe oplader en GPS.

Gedurende de tocht zouden we langs kleine campings komen waar een tent voor ons klaarstond voorzien van een matras en warme slaapzak. Hier werd ook gezorgd voor ontbijt, diner en kregen we steeds een lekkere lunchbox mee voor onderweg. Dit is wat luxer in vergelijking met de hikers die alles op hun rug droegen en ook nog eens zelf voor hun eten zorgden. Behoorlijke pakezels dus, wetende dat sommige daarmee zelfs tien dagen gaan lopen!

Wij kozen voor drie dagen hiken en dus twee nachten in het National Parc Torres del Paine te gaan slapen.

De eerste tent gaf ons uitzicht over de drie bizar grote pilaren die de Torres del Paine genoemt worden. Die dag zijn we daar dicht naartoe gelopen via een behoorlijk steile klim. Nadien wilden we onszelf dikverdient met wat snoep belonen maar doordat deze zak in de tent was blijven liggen waren de muizen hier al aan begonnen. Een absoluut prettig idee bij het slapengaan is natuurlijk het feit dat deze dieren je nachtrust kunnen gaan verstoren. Buiten het plastic wat was af geknaagd van een waterfles kan ik gelukkig melden dat wij er verder geen last van hebben gehad! Ik denk dat de aangename geur van onze kleding na het wandelen de bezoekers heeft afgeschrikt, gelukkig!

Dag twee wandelden we door een gebied wat zo terug zou kunnen komen in the Lord of the Rings. Heuvels omringt met azuur blauwe rivieren en meren met in de verre verte onbereikbaar hoge witte bergtoppen. We brachten de nacht door aan het prachtige water. Het waaide zo intens hard die nacht dat ik bang was dat we met tent en al de grote oceaan op zouden vliegen of dat een boom ons tentje zou inslaan. Sven bleef er nuchter onder, misschien wel de beste oplossing want we overleefden het. Deze winderige omstandigheden bleken gezien dag drie heel normaal te zijn in Patagonie. Windstil is het zelden en je hebt 'four seasons in one day'. Dit maakt dat je na elke kilometer lopen je kleding kunt aanpassen aan de wisselende temperaturen die er zijn door aan- of afwezigheid van wind, regen en zon.

Dag drie liepen we naar een gigantische gletsjer waar precies op het moment dat wij aankwamen een enorme lawine overheen spoelde. Dat geluid en die wolkvormong, super indrukwekkend! Uiteindelijk staat na deze dagen meer dan vijftig kilometer op de teller wat ons boven de honderd kilometer wandelen brengt in de afgelopen zes dagen. Leuk statisch feitje maar belangrijker nog, we hebben een hoop moois van het indrukwekkende Patagonie kunnen ontdekken over al deze gelopen kilometers. Ik weet niet hoe ik het hele gebied met haar hoge bergentoppen, watervallen, diertjes, valleien, gletsjers en wijde uitzichten kan omschrijven: wauw!!!!

Met Pasen verblijven wij in Bariloche, het chocolate district van Argentinië! Het wordt gedurende de vakantie alleen maar beter en beter zoals je leest! Fijne Pasen lieve allemaal xxx

• 31 Maart 2018 - 12:14

Anja Paalvast:

Leuk weer om te lezen, gaaf hoor.
    Benieuwd of ze ook paaseieren hebben

• 01 April 2018 - 01:28

Petra De Vet:

Heel wat km in de benen. Knap hoor. En inderdaad die lawine was echt indrukwekkend. Nu even lekker uitrusten en genieten van mogelijk chocolade eitjes. Veel liefs xx

• 01 April 2018 - 08:42

Tessa:

Weer heerlijk om te lezen! Zo veel mooie dingen zo te lezen.
    Geniet van al het moois samen!

• 02 April 2018 - 10:48

Joke Donkers:

Super leuk jouw reisverslagen Yvonne!
    We genieten mee van jullie reis!
    Nog hele mooie weken samen daar in Argentinië!
    Groetjes van Mien en Joke

• 02 April 2018 - 11:24