Bienvenido a Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu Bienvenido a Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

Bienvenido a Buenos Aires

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

22 Maart 2018 | Argentinië, Buenos Aires

Een half jaar na Colombia vond ik het hoog tijd om weer terug te gaan naar het prachtige Zuid Amerika. Waar Colombia redelijk noordelijk ligt, ga ik nu met Sven het zuiden ontdekken: vier weken Argentinië.

Ook nu heb ik de ambitie om leuke details met jullie te delen en mijn best te doen hier een leuk stukje over te schrijven. Bij deze dan meteen een samenvatting van de eerste dagen.

Mijn onhandigheid blijft een dingetje. Tot m'n schrik dacht ik wat vergeten te zijn al in de trein naar Schiphol. Graaide in mijn tas en merkte dat het vals alarm was. Op Schiphol aangekomen was het tijd voor mijn eerste wijntje na de alcoholstop die wij sinds carnaval hanteerden. Sven zijn eerste carnaval was reden genoeg om een extra biertje te pakken en dus daarna reden genoeg om even geen biertje meer te pakken. Geloof me wel, deze alcoholvrije dagen gingen gemakkelijker dan ik dacht maar desalniettemin smaakte die eerste rode wijn heerlijk!

De vlucht verliep goed, een hoop turbulentie zorgde ervoor dat we lekker doorbewogen aankwamen in Buenos Aires. De vriendelijke, redelijk Engelssprekende taxidriver bracht ons naar het hostel en vanuit daar gingen we wandelen door deze grote stad. Met de Colombiaanse steden in gedachte was ik zeer op mijn hoede en verwachtte ik een drukke, vuile en chaotische stad. Deze gedachte was echter totaal verkeerd. Het is er schoon, veilig en vooral ook groen. Het centrum ziet er behoorlijk Europees uit en er zijn ontelbaar mooie parkjes waardoor de bijnaam 'Little Paris' echt tot zijn recht komt. We konden dus lekker op eigen houtje gaan wandelen en middels een guided tour hebben we een hoop informatie gekregen over de rijke, rommelige geschiedenis van de stad.

De taken werden al snel verdeeld onder Sven en mij. Aangezien ik al grootse moeite heb met links en rechts van elkaar te onderscheiden leek het ons verstandig dat Sven zich zou bekommeren over het navigeren door de stad. Een enkele keer dacht ik dit ook te kunnen maar faalde hierin door bijvoorbeeld de metro de verkeerde kant op te willen pakken. Het kiezen van fancy, gezellige of goed gelegen hostels past meer bij mij evenals het zoeken naar activiteiten. Het afstruinen van hostelworld of TripAdvisor klinkt mij als muziek in de oren. Zo vullen we elkaar prima aan!

Verder geen gekke dingen onderweg, enkel het bericht dat onze vlucht richting El Calefate gecanceld was en wij noodgedwongen met een ander vliegtuig mee moesten wat later ging. Dit gaf ons wel de gelegenheid om La Boca, de buurt waar Maradona God is, te verkennen. Overigens is voetbal hier overal religie maar zeker deze plek met het station van Boca Juniors maakte het nog meer tastbaar. Nadat Sven door een hete tangodansende dame werd besprongen op straat en we ook hier een guided tour gedaan hadden, vond ik het hoog tijd om naar het vliegveld te gaan.

Zo dadelijk gaan wij richting El Calefate, wat ligt in Patagonie. Mocht je niks te doen hebben zou je dit voor de grap kunnen opzoeken in Google. Dan weet je waar wij ons de komende dagen mee bezig gaan houden!

Liefs uit het vliegtuig, veertig minuten later dan geplant gaan we dan de lucht in!

  • 22 Maart 2018 - 23:48

    Petra De Vet:

    Weer leuk om je reisverslag te lezen. Ik ga maar eens google naar dat moois in Patagonie ;)
    Heel veel plezier samen xx

  • 23 Maart 2018 - 10:14

    Tessa:

    Goeie start Chick!
    Geniet samen !!

  • 23 Maart 2018 - 16:18

    Clasien:

    Leuk Yvonne om je reisverslag te lezen en je zo te volgen. Kijk weer uit naar het volgende.
    Veel plezier samen!!

  • 23 Maart 2018 - 19:21

    Lucy En Jan:

    Hoi Yvonne. Een leuk begin en het leest lekker. We volgen je.

  • 23 Maart 2018 - 22:48

    Hee Vonneke, En Sven Natuurlijk.:

    Leuk om te zien en te lezen waar jullie zijn. Ik ga proberen het bij te houden. Jullie genieten daar maar lekker van een welverdiende vakantie. Wij zullen ons in Gilze wel uitsloven tijdens het sporten. Flinke oefeningen gehad van Mirthe. Phoeee wat hebben we veel spieren. Ze doen zeer.
    Geniet van alles wat jullie en van samen vakantie houden.

    Groetjes Ans.

  • 24 Maart 2018 - 12:03

    Riet Bouman:

    Hoi Yvonne en Sven, leuk om jullie vakantie te mogen volgen en dat doe ik dus ook met Louis. Veel plezier en geniet ervan, groetjes

  • 24 Maart 2018 - 19:17

    Ton:

    Top juffrouw!! Geniet er lekker van samen

  • 25 Maart 2018 - 09:41

    Astrid:

    Wat leuk zo'n reisverslag
    het zal een mooie ervaring zijn
    geniet er samen van.

    Groetjes Astrid


  • 25 Maart 2018 - 10:44

    Stan Veliscek:

    Geweldig Yvonne. Interssante en leuke blog. Geniet er maar lekker van.

  • 25 Maart 2018 - 11:53

    Fien:

    Geniet ervan samen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Argentinië, Buenos Aires

Yvonne

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 372
Totaal aantal bezoekers 21064

Voorgaande reizen:

15 December 2018 - 07 Januari 2019

Thailand

18 Maart 2018 - 13 April 2018

Argentinië

09 September 2017 - 29 September 2017

Colombia

06 Februari 2015 - 09 Juni 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: