BEAUTIFUL NAMIBIA - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu BEAUTIFUL NAMIBIA - Reisverslag uit Windhoek, Namibië van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

BEAUTIFUL NAMIBIA

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

04 Mei 2015 | Namibië, Windhoek

Hoi lieve allemaal!

Nu papa, mama, Dennis en Simone op de boot naar Robbeneiland zitten heb ik mooi even de tijd om te vertellen over mijn FANTASTISCHE week in Namibië samen met Marleen, Sanne en Daniëlle!!!! Deze is tot nu toe zeker de mooiste reis die ik gemaakt heb.

Na veel wikken en wegen of we ineens naar de grens van Zuid Afrika en Namibië gingen rijden of tussendoor zouden overnachten, hebben we toch voor de eerste optie gekozen. Dus vertrokken we de nacht van donderdag op vrijdag om 4:00 naar de grens voor onze eerste stop: de Orange River, welke zijn naam te danken heeft aan een Koning Willem V van Oranje. Een prachtig stuk natuur (wat ik nog honderd keer ga zeggen dit verslag ben ik bang), ons hostel zat recht aan de rivier en na een trip van 8 uur konden we van dit mooie uitzicht genieten. De volgende dag gingen we hierover kanoën, nadat we de bootjes indeling hadden gemaakt waren we op weg naar de eerste stroomversnelling. Marleen en ik met onze grote mond gezegd wij zeker bij elkaar moesten omdat de andere toch zouden vallen. En je raadt het natuurlijk al, de eerste kleine stroomversnelling werd ons fataal en we donderden meteen met tweeën het water in hahah… Je snapt dat we dit nog steeds van de andere terug horen. Daarna stukje doorgereden en een heerlijke steenoven pizza op en met volle buik richting onze volgende stop Grunau. Ook dit een plaatsje in de middle of nowhere en na 35 muggen dood te hebben gemaakt konden we rustig gaan slapen.

De volgende dag op naar Fish River Canyon, deze is te vergelijken met de Grand Canyon alleen is deze niet zo groot als de Amerikaanse versie. Echter wel de grootste na de Grand Canyon. Onderweg wat wilde struisvogels en springbokken tegengekomen. Ook dit was weer gigantisch mooi! Hierna reden we verder naar ons volgende hostel en hebben we een aantal keer moeten stoppen voor geiten en koeien die verdwaald op de weg rondliepen. Je bent veel aan het rijden maar je maakt op de weg ook wel van alles mee! Volgende stop was Helmeringhausen en hier kregen we ons eigen huisje op de prairie en moesten we als eerste een vuurtje maken zodat we ’s avonds warm water hadden om te douchen. Ook koken ging op vuur en godzijdank lukte het me deze keer wel om dat vuur aan te krijgen. We hadden lekker lamsvlees gekocht bij de gastvrouw en deze van de braai gegeten onder een super heldere sterrenhemel.

Namibië is het land van de snelle veranderlijke natuur en dat was nu ook te merken. We reden van de Fish River Canyon naar de Sossusvlei, een onwijs grote oranje woe
stijn. FF omschakelen was dat. Met temperaturen van rond de 38 graden zijn we een grote duin opgelopen en genoten van de eindeloze zandvlakten die we bovenop zagen. Hierna naar de volgende stop gereden in Solitaire. Hier kwamen we op gereden en zagen we een GIGANTISCH huis staan (HUH dat kan toch niet van ons zijn??). Maar jawel bij het inchecken werden we begeleid naar een huis met: kookeiland, twee badkamers, twee slaapkamers met twee heeeeeele lekkere bedden en een veranda met uitzicht over een hele mooie vallei. Onder genot van een paar streekbiertjes deze avond fantastisch in kunnen vullen.

De volgende dag reden we dwars door het Namib Naukluft Nationaal Park waar we veel zebra’s hebben gezien naar de bewoonde wereld. Aankomend bij Walvisbay waar geen walvissen maar flamingo’s bewonderd konden worden, hebben we het stadse leven weer opgepakt met een culinaire lunch bij de KFC. In deze stad was niet zo heel veel te doen dus snel besloten door te rijden naar Swakopmund waar we de volgende dag zouden gaan quad rijden en sandboarden.

Het quad rijden en sandboarden was midden in de woestijn. Met 60 km/u croste we achter onze tourguide aan over de duinen! Het was jammer genoeg niet zo’n lekker weer dus wel een beetje kou geleden maar dat mocht de pret niet drukken. Echt super tof om een keer gedaan te hebben, weer midden in een grote zandbak!

Vervolgens de volgende dag weer naar het vliegveld en terug in het koude Kaapstad waar de winter nu echt is aangebroken. De mooie bergtop waar ik vanuit mijn kamer altijd tegenaan kijk zit nu 9 van de 10 keer verstopt achter een dik pak wolken en de korte broeken wisselen zich langzaam in voor lange. Maar goed ondanks dit is het nog steeds genieten en helemaal nu mijn lieve familie om me heen is!!!! Super leuk om hun alles te laten zien!! Dus tot vrijdag nog even lekker genieten met zijn vijven en dan is toch echt de laatste maand van mijn tripje aangebroken…………..

LIEFS!

• 04 Mei 2015 - 16:43

Petra V Engelen:

Wow!!!

• 05 Mei 2015 - 16:01

Lena:

Hey Yvonne
    Wat een super gave ervaring, wat heb jij toch veel ondernomen, dat neemt niemand je meer af.
    Super leuk om je verslagen te lezen. Nu lekker genieten met je familie, volgens mij kom je nog tijd tekort.
    Have fun !! Xx leon en lena