AL OP DE HELFT! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu AL OP DE HELFT! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

AL OP DE HELFT!

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

14 April 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi allemaal!

Een update over afgelopen 2,5 week want er zijn weer een hoop leuke dingen gebeurd, en een kleinigheidje: IK BEN AL OVER DE HELFT! Vandaag precies over 8 weken zit ik weer in het vliegtuig terug richting Brussel en jeetje wat vliegt de tijd nog steeds.

Te beginnen bij het paasweekend, na vier dagen kei hard gezwoegd te hebben voor school is het tijd voor een welverdiend lang weekend. Deze zijn Sanne en ik goed begonnen met een fantastisch mooie hike van 4,5 uur op de Tafelberg. Deze behoord nu al tot een van mijn favorieten! Prachtige natuur, prachtig uitzicht en een lekker pittige route. Voor herhaling vatbaar in ieder geval!

Eerste paasdag werden we verrast door een heerlijk paasontbijt van twee andere Nederlandse huisgenootjes. Haast iedereen was van huis dit weekend dus met 7 Nederlanders een lekker Hollands ontbijt op met pindakaas, glaasje melk en een bakje vanilleyoghurt. Want laat wel wezen, we blijven een stel arme studenten he;)! Met een goed gevulde maag gingen we naar Muizenberg om daar onze eerste surf les te volgen. Maar ja ik ben nog steeds dezelfde drukke en niet oplettende Yvonne als voordat ik weg ging, dus ik was de surfschool nog niet binnen of haalde m’n teen finaal open aan een rots. Een flink stuk vel eraf en het bloede wat. En dat moest een oceaan in waar continu gespot werd op haaien omdat die nog wel eens langs wilde komen…… Maar goed onze instructeur moest natuurlijk flink lachen en ik kreeg (geluk bij een ongelukje) surfschoentjes aan in tegenstelling tot de rest die op blote voeten moest. Dus ik hield lekker warme voeten en had niet de kans in een kwal te stappen of iets dergelijks. Uiteindelijk gelukkig geen last gehad van het zout in de wond en heb een super gave surf les gehad. Zelfs een aantal golven mee kunnen pakken! Ook dit voor herhaling vatbaar!

Vervolgens gingen we een lekker avondje stappen en om 12u was Sanne jarig (degene met wie ik naar Zuid Afrika ben gegaan). In stiekem overleg met haar ouders heb ik gezorgd voor een ontbijtje op bed en taart. Goed begin van de dag! ’s Avonds zijn we voor haar verjaardag bij Mama Afrika gaan eten en hier koos ik voor de Mix Grill ofwel Wild Game: Krokodil, Struisvogel, Kudu, Springbock en nog een worstje wat ik niet meer weet hoe het heet. Het smaakte heerlijk en deze diersoorten toch mooi van m’n bucketlist af kunnen kruizen.

Alsof er nog niet genoeg was gefeest was woensdag Antoine jarig, een andere Nederlandse huisgenoot. Voor zijn verjaardag hadden we ook een leuk restaurant gevonden. Het heet Fork en zoals de naam het al zegt: Je krijg enkel een vork tijdens het eten! Het waren tapas en wauw wat waren die lekker!! Culinair hoogstandje met een lekker glaasje wijn. Wederom geslaagde avond.

Het weekend had wel een Nederlands tintje:
Vrijdag konden we ons voorbereiden op een leuk feestje want als je dan toch als Hollander in Kaapstad bent, moet je natuurlijk wel bij Nederlandse exportproducten in de buurt zijn. Dus wij zijn die avond lekker gaan dansen bij Showtek in Sjimmys Beach Club: een chique strandtent die nu omgetoverd was tot outdoor disco. Lekker op de blote voeten in het strand onder het genot van een biertje. Als het afgelopen is maar naar huis. We hebben nog groot vermaak in de taxi door een van onze huisgenootjes van wie ik de naam zal besparen. Zij die al hangend uit de taxi maar geen high five weet te scoren bij voorbijgangers. Prima begin van het weekend!

Zaterdag was een dream come true momentje: ER WAREN KROKKETTEN BIJ DE FOODMARKET! Dat is toch wel iets wat ik hier een beetje mis, een lekker Nederlands kroketje (Ik hoor jullie denken: heb je haar weer die Hollander….). Dus als ontbijt een lekker kroketje op en alsof dat nog niet genoeg was waren er ook nog poffertjes! Even leek het weer alsof ik bij mama in de keuken aan tafel zat haha! Vooral grappig om te zien dat alle andere mensen helemaal niet snapte wat nou een bitterbal, kroket of poffertje was. Maar dat kon mijn pret niet drukken, ik heb heerlijk gegeten!

Buiten dit gaat de schoolopdracht (want ja daar werken wij ook heel hard aan) heel erg goed. Veel computeren maar het begint al ergens op te lijken. Buiten dit ga ik in ieder geval nog 8 weken genieten en veel leuke dingen doen, over anderhalve week naar Namibië en zondag 3 mei zie ik eindelijke papa, mama, Dennis en Simone weer!! Dus dat beloven mooie weken te gaan worden!

LIEFS!

  • 14 April 2015 - 16:53

    Petra V Engelen:

    Heerlijk Yvonne, dit nemen ze je nooit meer af, geniet er nog van, maar dat lukt je wel, gr uit Gilze waar ook de zon scheen vandaag, niet zoals bij jou maar hier zijn we er toch blij mee

  • 14 April 2015 - 18:23

    Aniek:

    Yvonneke, wat heb je weer een super leuk stukje geschreven!! Lijkt wel of je op vakantie bent ipv stage hihi
    Maar nu al op de helft?!!! Yes wat gaat de tijd snel!
    Dan zal die laatste helft ook wel snel gaan als je zelf nog (twee weken?) op vakantie gaat en het gezinnetje komt

  • 14 April 2015 - 22:45

    Pa:

    ik lees het weer goed, we komen daar straks niks te kort, misschien een groot aantal dagen :)))
    Heb er wel heeeeeel erg zin in als ik de foto's zie

  • 15 April 2015 - 00:11

    Lena Gerritse:

    Hei Yvonne, Wat heb je toch een goede keuze gemaakt, om naar Zuid Afrika te gaan. Het is een genot om je verslagen te lezen hoor. Fijn dat je naast je schoolopdracht nog zo veel kunt ondernemen, waar jij ook geen genoeg van krijgt haha. Geniet er nog lekker van, en ook een hele fijne tijd gewenst met je pa en ma, broer en zus, wat zal dat een feest zijn. XX Leon en Lena

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Yvonne

Actief sinds 28 Jan. 2015
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 21068

Voorgaande reizen:

15 December 2018 - 07 Januari 2019

Thailand

18 Maart 2018 - 13 April 2018

Argentinië

09 September 2017 - 29 September 2017

Colombia

06 Februari 2015 - 09 Juni 2015

Zuid Afrika

Landen bezocht: