GENIETEN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu GENIETEN - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Yvonne Vet - WaarBenJij.nu

GENIETEN

Blijf op de hoogte en volg Yvonne

28 Maart 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hoi lieve allemaal,

Dit keer is er even een weekje tussen gelaten en ik zal jullie maar gelijk toelichten waarom. De meeloopdagen met de RCW’s zijn namelijk voorbij. We zijn nu voornamelijk thuis computerwerk aan het doen. Dit computerwerk is het ontwikkelen van de E-learning voor de Universitiet. Niet heel interessant om over te schrijven dus ;). Dit gaat overigens wel super goed en geheel volgens schema. Ze zijn tevreden over ons werk en over ons, allemaal pluspunten dus!

Buiten dit ben ik ben ik nog steeds aan het genieten, over een weekje al op de helft van dit avontuur. Afgelopen twee weken zijn een groot feest geweest, ook niet heel interessant om over te vertellen haha. Lekker veel feestjes gehad en op stap geweest, de echte student uit gehangen dus.

Ook wat toeristische dingen gedaan tussendoor: namelijk de Tafel Berg beklommen. Er zijn veel verschillende routes om de Tafel Berg te beklimmen en wij hadden een easy route gepakt. De moeilijke route komt hoogstwaarschijnlijk in de aankomende weken aan de beurt maar laten we eerst makkelijk beginnen. Super mooie route en uiteindelijk boven de wolken geklommen. Er was dus helaas geen uitzicht over Kaapstad maar wel over een prachtig wit pak wolken. We zullen dus nog een keer naar boven moeten gaan om Kaapstad te zien! Goede workout en ontzettend mooie natuur dus helemaal leuk!

Grappig was voordat we de Tafel Berg opgingen. We waren namelijk met dat krakkemikkige autootje van ons. Daar aangekomen gooide Sanne de deur dicht, zij had gereden. Echter wilde we de kofferbak open maken en kwamen we erachter dat de sleutel nog in de auto lag, SUPER DOM! Dus wij beslissen welk raam het goedkoopste was om in te slaan haha. Precies op dat moment kwam een vrouw langs gelopen die onze situatie goed in de gaten had. Zij vertelde ons ook zo’n Beetle te hebben en wist precies hoe je in deze auto moest inbreken. Handig een raampje open gewrikt en de sleutel van de bank gepakt. Konden wij opgelucht adem halen. Heel inbraakveilig blijkt onze waggie toch niet te zijn.

Ook in deze twee weken besloten dat we eind april een reis gaan maken naar Namibië met z’n vieren, vlucht en auto zijn geboekt! Dus nu leuke activiteiten uitkiezen en lekker een weekje gaan touren!!

Vandaag weer een andere route op de Tafel Berg beklommen en net terug van Mzoli’s. Dit is een grote Braai (BBQ) in een township hier. Fantastisch om mee te maken. Eerst moesten we naar een plaatselijke slager daar om vlees te kopen, tien minuten later kon je dit ophalen en was het gegaard op de BBQ. Echt een stuk of tien ongelofelijk grote BBQ’s waar ze dit vlees bereidden. Ik weet niet hoeveel mensen hier waren maar het was echt SUPER druk, denk wel een paar honderd. Vervolgens kon je dit in een groot overkapt gedeelte opeten. Er waren super veel locals, wij waren zo ongeveer de enige blanken. Maar iedereen waardeerde het ontzettend dat we daar kwamen. Onder gezelschap van Afrikaanse muziek was dit een super leuke middag. Er werd veel gedanst en gedronken.

Ennnnnn zo gaan we hier lekker door!!! Het is FANTASTISCH hier en nog steeds onwijs lekker weer!

LIEFS

• 28 Maart 2015 - 21:21

Lena Gerritse:

Hei Yvonne!! Nog steeds super leuk om je verslagen te lezen! Fijn dat het thuiswerk goed verloopt, en dat men enthousiast is over jullie aanwezigheid en werk daar. Zo te horen kom je toch tijd te kort en zul je nog wat weken bij moeten boeken. Leuk dat jullie ook nog naar Namibie gaan met zijn vieren. Je bent toch wel @ home als je ouders, en broer en zus komen haha. xx leon en lena geniet er nog van he

• 29 Maart 2015 - 00:36

Willeke:

Hallo Yvonne
    Weer een super leuk verhaal goed te lezen dat het allemaal goed gaat daar en dat ze zeer tevreden zijn op wat jullie daar doen.Maar het is ook wel een groot feest maar geniet er nog maar lekker van Groetjes

Willeke

• 29 Maart 2015 - 10:27

Toon En Rianne:

Hey Yvonne,
    Leuk te lezen dat je het zo goed naar je zin hebt. Het lijkt bijna meer vakantie dan stage. Groot gelijk heb je! Geniet lekker verder! Liefs uit Gilze
    Toon en Rianne

• 29 Maart 2015 - 22:23

Pa:

Zo te lezen gaat het nog steeds goed. Maak er nog maar een paar mooie weken van. We zien je binnenkort want het gaat snel.

• 30 Maart 2015 - 22:44

Clasien:

Hoi yvonne,weer een super leuk verhaal, en fijn dat je thuiswerk. Goed verloopt en dat
    Zezo tevreden zijn over jullie werk!! Geniet maar lekker want volgens mij is het daarveen groot feest veel plezier samen!! Liefs Ger en Clasien